I markedsavdelingen er vi et team som består av 15 engasjerte, fremoverlente og kunnskapsrike medarbeidere som brenner for jobben vår. Vi jobber knallhardt hver eneste dag for å utvikle Nordens beste nettbutikker for friluftsutstyr og å skape fantastiske kundeopplevelser på nett. Det er vår oppgave å bygge merkevarene Fjellsport.no og Skitt Fiske.no, drive relevant trafikk til nettbutikkene, tiltrekke oss nye kunder, og sørge for at alle de lojale kundene våre velger å handle hos oss igjen, og igjen.
Micro-intervju med Rachel S. Jacobsen, Markedssjef

Hva er det markedsteamet til Fjellsport jobber for?
Vi vil levere førsteklasses kundeopplevelser. Og inspirere til store og små eventyr i naturen. Det er vår oppgave å formidle den sterke lidenskapen vi har for produktene våre, og vise frem alt det vi har å tilby. Målet er å vise deg akkurat det du trenger eller ønsker deg, i de kanalene du foretrekker. I en inspirerende innpakning. Og så ønsker vi selvfølgelig både å så frø til noen nye drømmer, dele kunnskap, og overraske deg litt.
Hva er dine ambisjoner for avdelingen?
Vi er en gjeng med spesialister på ulike felt som sammen skal få til det jeg snakker om over her. For å levere god markedsføring gjennom hele kundereisen, er vi avhengige av et skikkelig godt samarbeid. Vi er nødt til å ha tydelige felles mål, planer og innsikt, som vi tar utgangspunkt i. Samtidig er det viktig at vi utfordrer hverandre til å tenke nytt. Vi er aldri låst i en plan. Vi har lyst til å være en offensiv gjeng som ser muligheter i de utfordringene som kommer, så endringsvilje kommer godt med. Og ikke minst må vi ha det gøy sammen underveis!
Hva er det beste med å jobbe i Fjellsport?
Det beste med Fjellsport er uten tvil folka som jobber her. Jeg synes vi er en perfekt miks av friluftsentusiaster og fagnerder. Det er mye godt humør, en avslappet tone, høy fart og store muligheter for å være med og påvirke retningen vår. Det er utrolig gøy å få jobbe sammen med så mange engasjerte og dyktige kollegaer.
Dette er markeds-teamet vårt, litt om hva de gjør og hvorfor de trives så godt på Fjellsport
-
Det beste med Fjellsport er uten tvil folka som jobber her. Jeg synes vi er en perfekt miks av friluftsentusiaster og fagnerder. Det er mye godt humør, en avslappet tone, høy fart og store muligheter for å være med og påvirke retningen vår.
Rachel S. Jacobsen
Markedssjef
-
Opptatt av å utvikle god annonsestrategi, drifte og optimalisere kampanjer i google ads. Spesialfelt display, YouTube og DV360. Når jeg ikke driver med digital markedsføring, er jeg mye på trening eller sammen med min firbente venn Franz.
Silje Solbakken
Markedssjef, interim
-
Jeg trives så godt i Fjellsport fordi jeg har fantastiske kollegaer og at de ansattes trivsel er høyt prioritert. Det er mye frihet under ansvar og stort rom for å utvikle seg. På fritiden prøver jeg å utdanne meg selv og Sonja (kollega og labrador) til å bli godkjent ekvipasje i Norske Redningshunder. Ellers jobber jeg aktivt for å få godkjent "hjemme med syk hund" som godkjent fraværsgrunn.
Sindre Holm
Markedskoordinator
-
Jeg liker veldig godt at mange av oss som jobber i Fjellsport.no selve er aktive innenfor aktivitetene vi tilbyr i butikken - mange av mine kollegaer er nå mine klatrepartnere og turkamerater!
Kristin Karlson
Supplier Marketing Koordinator
-
Hanna R. Hansen
Sosiale medier og innholdsansvarlig
-
Bjarne Postma
Grafisk designer
-
Cassandra Haugen
Grafisk designer
-
Thomas har travle dager, men skriver nok noen ord i løpet av kort tid :-)
Thomas Tande-Halvorsen
E-commerce Manager
-
På Fjellsport får jeg kombinere analysearbeid og kreativitet for å nå ut til friluftsentusiaster over hele landet. Jeg elsker å se hva vi kan få til med målrettede kampanjer som startet som en kreativ idé. Fjellsport er et sted der vi kan vokse faglig, lære av hverandre og bidra til å inspirere folk til å komme seg ut i naturen.
Tale C. Hagerup
Leder Performance Markedsføring
-
Fjellsport har en stor nettbutikk med solide merkervarer, som for en markedsfører som meg er veldig spennende å jobbe med. Det, i tillegg til hyggelige kolleger og mange sosiale initiativ i regi av jobben, gjør Fjellsport til en flott arbeidsplass. Selv trives jeg best når jeg har en fin utsikt foran meg, gjerne med kaffekoppen i hånda og med musikk fra 60/70-tallet på øret
Silje Lundh
Performance Marketing specialist
-
Vi på markedsavdelingen jobber hver dag for å inspirere og bidra til at flere nyter friluftslivet og alt det har å by på – enten det er vår, sommer, høst eller vinter. Med høyt engasjement, enten inne på kontoret eller ute på tur, liker vi å lære noe nytt og dykke ned i detaljene. Det beste er de fine folka og terskelen for å kunne prøve og feile.
Ella Hegdahl Johansen
Leder CRM og e-postmarkedsføring
-
Jeg liker å inspirere og hjelpe kunder med å komme seg ut på eventyr i naturen og oppleve friluftsliv. Vi er kreative, jobber som et godt lag og det er lav terskel for å be om hjelp eller støtte fra andre på huset. Kollegaer og sjefer har forståelse for at i noen perioder blir det for mye kontor, og vi finner på ting også utenfor kontoret og borte fra pulten. Noen møter kan like gjerne holdes på en sti i skogen eller i klatreveggen.
Oskar Birkeland
Innholdsprodusent
-
Det beste med Fjellsport er kollegaene mine, og med mange sosiale initiativ og et miljø der friluftsentusiaster og fagfolk møtes, er det lett å trives - både på kontoret og på tur. Gjennom markedsføringen er målet å formidle at friluftsliv kan være magisk – få det til å krible litt i magen og gi folk lyst til å komme seg ut i naturen.
Helene C. Krøglid
Digital Markedsfører